domingo, 31 de octubre de 2010

ERMITANYOS 2010

Hola a tots!! Com li he comentat al Mariano al "acabar" Ermitanyos, si em sentia inspirat penjaria una crònica dels fets al blog...i com que ara mateix estic al sofà de casa i em queden un parell d´horetes per "acicalarme" i posarme ben guapo per la Castanyada (que no Halloween!! no ens deixem engatussar pels yankis!al loro!!), doncs fare uns comentaris i una mica d´explicacio vist des del meu punt de vista com a "Controlador" del susodicho evento!...

Bueno, intentare no deixar-me res en el tintero, ojo que bonica aquesta frase, realment te el seu sentit...el tintero era on es sucava la ploma per escriure al cole o a on fos...tiempos atràs...ara ja tirem del boli Bic o ja del ordinador...ojo si els nostres besavis i algun que altre del 1800 aixeques el cap que es tornaria a morir del susto...pels bolis i per veure la Belen Esteban a la tele...te collons la cosa...jejje..bueno al grano!!...que m enrollo i no paro!.
A les 7 del mati ja rondaven els mes matiners per baix al riu de Balaguer, ciclistes i organitzadors. Hi havien fetes unes 420 inscripcions prèvies, i en total crec que han sortit uns 550 participants, força bé tenint en compte les previsions de pluja etc...en fi...

Sortida de les 8h fins a les9h, sortida lliure s´enten!...Tothom amunt cap a buscar la primera ermita, Cervoles. Agafem el pick up amb el Mariano (curtiment biker), i acompanyats de l´Elena, Senyora curtiment, o sigui la novia del Mariano...i una amiga seva que no se el nom la veritat pero portava un bolso de lentejuelas no massa apropiat per l´ocasio!!..el que heu pedalat ja m´enteneneu perquè.
Pit amunt cap aOs de Blaaguer i comença ploure...collons..putada!...bueno anem tirant i pugem amunt per la pista de baixada desde l´ermita, i ens trobem als Bombers intentant fer pujar la furgoneta/ambulància amunt...pero amb el fang que es comneçava a posar..no podia, patinava....en fi, els adelantem , crec que al final l´han pogut fer pujar... Tirem amunt i bé, la pluja no para, telefonen al Mariano (ah, comentar que el Mariano es el jefe del cotarro, organitzador,etc...juntament amb molts voluntaris mes, pero be, diriem que ell es com el "president Montilla" dels ermitanyos)  que la gent girava cua, que tenien fred, fang, molls,etc...buenoooo...comença la rallada general...tants dies d´esforç a la merda per la pluja, bueno no esta tot perdut vaa... arribem a dalt a l´ermita i buahhh...allo semblava el parking del BigBen a la seva bona epoca..ojo , ple de cotxes, mare de deu!...i altanto!! era una RAVE!! jajaja..sis i..una RAve deles bones,, de les il.legals!...de les que surten a Callejeros...dels pimpam toma lacasitos, perroflautes i fauna variopinta...musica hardtekno,tekno..bueno una amalgama de sons i personatges brutals!...
Després del ensurt inicial...ens posema  cobert a la zona del Avituallament , jalem algo,ens fotem dos lingotazos de vinacho per entrar en calor i avall a marcar la baixada per santSalvador, ja que per on haviem pujat estava xunga la cosa per baixar, molta argila i fang! una odisea per als pobres Bikers!...
Arribem a Os de Balaguer i ens trobem al 1er curtit que baixava ja de dalt per la trialera, que posteriorment s´ha tingut que tancar per la perillositat de la baixada i la pedra patinadora alla present, doncs eso, pasem Os de B. , comentem la jugada amb el "control" d´alla i anem cap a Vilanova de la Sal, marquem un parell de zones més per si a caso, i ojo! ens trobem a la furgo de Proteccio Civil alla a les 10 del mati casi...tots alla dintre, que anaven a mirar el pas soterrani de les avellanes,etc...bueno uns fieres, en fin...ja ho comentara el Mariano aixo al seu BLog, el tema ajudes del ajuntament,Proteccio Civil, nens traient cintes ...etc...un show!.i tot regat per una pluja molt "cabroneta".
Parem a vilanova on trobem al Manu que tambe esta movent el cotarro per alla i baixem cap a Sant Llorenç, on baixo jo al Camping i alla em quedo per marcar una zona, el Mariano es queda el pickup i sen va a fer tombs amunt i avall.
Bé, agafo el Polaris del sogre (festejo amb la pubilla del camping jo...per si algu no ho sap)..i carretera amunt a marcar des del cami de mas de rubies que dona  a la carretera de st.llorenç/Camarasa i fins al poble. Alla em trobo al Josep Miquel i la xicota, i tambe comentem la jugada, res, torno enrera i a marcar tot el cami que anava a la presa i ja direccio Balauger...allo ho he fet amb la bici del padri!...que el Polaris no passava...vaya cacharrot...una bici Peugeot trinxada que no cambia de marxes...bueno..un desastre...a mes he tingut que correr darrera del 1er biker que pasava per alla, i semblava un gitanet d´aquells pedalant...amb 140rpm de cadencia i que no el pillava...al final l he agafat i he pogut indicar-lo, bueno,tot marcat!!.
El patiment dels bikers era palpable al ambient...arribaven tots xops, enfangats,sense grasa ala cadena, cansats...pero grata sorpresa que la majoria pujava cap a Montalegre, clar que tambe tots o gairebe tots han passat per carretera per tal d´evitar les trialeres i el fang infernal...lògic tant mateix en un dia com el d´avui.
Em fico al control del creuament on podies tirar a Balaguer o cap a Sant jordi,i comença arribar Bikers..algun ha fet la pirula i no ha passat per Montalegre i directes a SAnt Jordi a menjar coca de recapte...mmm...listos!!..pero en General tot molt be, bon rollo, baixaven força contents despres del tute d´aigua i fang...sort que sortia el sol a l´ultima pujada!
Despres de saludar als coneguts, escoltar algun que altre renec , he agafat el Polaris del sogre de nou i cap amunt a SAnt jordia veure com patia el personal, tots anaven pujant be, i baixant en ordre, dona bò veure tanta gent per la zona amb la Btt i el bon rollo general!
Arribo a dalt i em poso al avituallament amb el Pere,Gregori,Salva i chume,  una mica de coca de recapte,vinet,que si aixo ,allo, tots arribaven be, cansats ,pero be, amb molta gana!,la pujada a Sant Jordi pel que he vist ,es podai fer be, no hi havia fang gairebe i el sol i la mica de vent ha ajudat a eixugar la pista.
Total...les 14:30h i ja torno a tirar avall, encara pujava gent a l´ermita,valents!, crec que quan he arrobat a camarasa en flataven uns 20/30 per coronar. M´he trobat al Manu de nou, posant fletxes a la zona del pantano perque els bikers anessin per la pista de tornada, pero la gent ja estava cansada i una mica fins als "collonets" de patir i uns quants han tornat per carretera fins a Balaguer,i ja a Balaguer doncs el dianr popular, amb molt de Sol i caloreta, s´agraïa molt , la veritat!
No us puc fer una cronica del circuit com ha estat, el conec pero avui era un dia especial degut a l´aigua , pero personalment, penso que es un circuit molt xulo, ple de corriolets,trialeres,pista,tot molt complert! 100% BTT!
Felicitar a tots el bikers que han fet els 90kms, i els que han fet 70kms tambe, i a tothom! a l´organitzacio, gent que colabora altruistament en l´acte, i que l´any que vé es pugui fer sense pluja!...Tambe soc de l´opinio que la propera hauria de ser amb Dorsals i punts de control, ja no dic copes, pero si que es podria fer medalles de "finisher", i amb dorsal i punt de control seria una marxa mes "motivadora" per tota la gent, clar que el problema econòmic sempre el tenim alla, pero jo ho veig viable..tot sera comentar-li al mariano! Segur que la gent no hagués girat cua al kilometre 10!! en tot cas fins l´any vinent si Déu vol  i la crisis ho permet!!

I en el ambit personal doncs com vaig comentar en l´anterior entrada em prenia la setmana de descans...pero no he aguantat!..ahir vaig sortir una horeta a pedalar amb la road bike...pero poqueta cosa. Ara tocara començar a correr aquesta setmana i a fer la cursa del sant crist 2010, a veure si agafem fondo pels duatlons!
Podeu deixar la vostra visio dels Ermitanyos 2010 com a comentari, o directament comentarli al "pensador Ermità" Mariano a http://curtimentbiker.blogspot.com/

Be cracks! anire a dutxarme i potser tiro cap a Cervoles un altre cop i men vaig amb els de la RAVE a fotrem un bon festival!!!..jijiji...agafar la Castanyada a fondo!!...Bé, avui beure una miqueta que fa dies que no surto i ja em toca!..ho cremarem tot avui!!..sino em quedo adormit abans...jejje..venga xatos i xates, salut ,pedals i HAPPY TRAILS!!...a agafar un bon castanyot avui!!...i si els nens del poble truquen a la vostra porta dient "truco o trato"...els envieu a pendre pel cul de part meva!...que s´ha de conservar els tradicions!! apa! un besito a tots i totes!